aero-motion lucid

Na początku czerwca wysłaliśmy przedstawiciela produkcyjnego Lucid Air do Karoliny Północnej na testy aerodynamiczne w zaawansowanym tunelu aerodynamicznym Windshear. Pojawił się ze zweryfikowanym współczynnikiem oporu wynoszącym 0,21, dzięki czemu Lucid Air jest najbardziej wydajnym aerodynamicznie luksusowym samochodem na świecie.

Możemy przypisać ten wynik zespołowi aerodynamicznemu - w tym technologom i analitykom z czterema Mistrzostwami Świata Formuły 1 pod ich pasem - którzy bezproblemowo współpracowali z naszymi zespołami inżynieryjnymi i projektowymi podczas rozwoju Lucid Air. Wspólnie ustanowili efektywność aerodynamiczną jako jedną z naszych podstawowych zasad. „Wykorzystaliśmy wnioski wyciągnięte z kształtowania najlepszych na świecie maszyn wyścigowych jako integralną część procesu projektowania Lucid Air”, powiedział Jean-Charles Monnet, nasz główny aerodynamik. „Nie chodzi tylko o osiągnięcie najniższego współczynnika oporu. Kluczem jest także posiadanie wysoce wyważonego pojazdu o precyzyjnie zarządzanym przepływie powietrza we wszystkich aspektach. ”

Ta zdefiniowana w branży sprawność aerodynamiczna jest widoczna na powierzchni eleganckiego designu Lucid Air, z funkcjonalnymi powierzchniami i detalami, które skutecznie prowadzą powietrze przez samochód i wokół niego. Obejmuje to boczne wloty powietrza w przedniej konsoli, które zapewniają płynny przepływ powietrza wokół typowo burzliwych nadkoli; aerodynamicznie zoptymalizowane konstrukcje kół; i otwory wentylacyjne w masce, które kierują powietrze wokół boków samochodu.

Pod skórą Lucid Air ma zastrzeżony i opatentowany układ wlotu powietrza generujący wiry za przednim zderzakiem. Maksymalizuje wydajność chłodzenia poprzez równomierne rozprowadzanie powietrza na powierzchniach wymiany ciepła, jednocześnie minimalizując rozmiar otworu wlotowego powietrza, dodatkowo zwiększając efektywność aerodynamiczną - i ma tę dodatkową zaletę, że umożliwia elegancką przednią konstrukcję Air.

Nieprzerwana, gładka dolna powierzchnia zakręca się stopniowo w górę w kierunku tyłu Lucid Air, tworząc aerodynamiczny dyfuzor. Jego skuteczność poprawia sam kształt zestawu akumulatorów, który stanowi przedłużenie zakrzywionej formy. To kolejna Lucid innowacja - akumulator, który wykonuje wiele funkcji w samochodzie, wnosząc więcej niż źródło energii.

W rzeczywistych testach wydajność aerodynamiczna Lucid Air przyczyniła się do tego, że prototypy beta osiągnęły już komfortowo ponad 400 mil zasięgu na drogach publicznych przy prędkościach na autostradzie. Ponadto testy toru i przebiegi przy maksymalnej prędkości nadal są uwzględniane w procesie opracowywania, aby zapewnić stabilność przy dużych prędkościach i zweryfikować funkcjonalność systemów aerodynamicznych. Do tej pory prototyp Lucid Air alfa osiągnął prędkość maksymalną 235 km / h potwierdzoną przez GPS - i tego lata planowaliśmy więcej szybkich testów z naszą flotą beta prototypów.

„Zasięg i osiągi są zwykle postrzegane jako wykluczające się wzajemnie, ale skupienie się na kluczowych determinantach wydajności, takich jak aerodynamika, może naprawdę przynieść obie korzyści. Kolejnym czynnikiem jest to, że powierzchnia czołowa Lucid Air, czyli „A”, jest również szczególnie niska w wyniku innowacyjnego układu pakietu Air Space. Wynikowa kombinacja niskiego współczynnika oporu z niskim obszarem czołowym tworzy korzystny efekt mnożnikowy przy całkowitej sile oporu na samochód i to ta wielokrotność wpływa na zasięg - powiedział Peter Rawlinson, CEO Lucid. „Kiedy we wrześniu debiutujemy produkcyjną wersją Lucid Air, świat zobaczy piękny design, który ustanawia nowy punkt odniesienia dla pojazdów elektrycznych i ogólnie przełomowy dla samochodów”.

Zaprezentujemy produkcję Lucid Air podczas wydarzenia online w dniu 9 września 2020 r. Oprócz dzielenia się ostatecznymi projektami wnętrza i nadwozia, ujawnimy również szczegóły dotyczące specyfikacji, dostępnych konfiguracji i informacji o cenach.

aero-test Lucid
aero-test-2 lucid
aero-test- Lucid

Osoby zainteresowane tym autem zapraszamy do czatu na żywo

Pozostaw komentarz